INFO: Oficjalna strona Radnych Koalicji Ruch Żaganian, Platforma Żagańska, Miasto Przyjazne Ludziom. Strona używa plików Cookies.

Obwieszczenie o wynikach

wyborów na burmistrza miasta

Treść obwieszczenia

2_wntrze_ ewang_ kosciola_laski
Galeria
3_1938-sagan synagogue_gross
Galeria
1_wntrze_katolickiego_kosciola
Galeria
Naszą witrynę przegląda teraz 31 gości 
kwiecień 2024
P W Ś C Pt S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Imieniny obchodzą: Apoloniusz, Bogusława, Bogusław
Ile miasto zapłaciło za delegacje Sławomira Kowala PDF Drukuj Email

     Wyniki kontroli przeprowadzonej przez    Zespół Kontrolujący Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Żagań dotyczącej  finansowania wyjazdów służbowych byłego Burmistrza Miasta Żagań Sławomira Kowala w latach:  2008-2012

Burmistrz Miasta Żagań Sławomir Kowal w latach 2008-2012 odbył 421 podróży służbowych na łączną kwotę 93.606,88zł (dziewięćdziesiąt trzy tysiące sześćset sześć zł 88gr) średnio w każdym, roku wydając na ten cel 18.721,37zł. Kwota ta stanowi 28,6% wszystkich wydatków poniesionych na ten cel w Urzędzie Miasta Żagań.

 - 421 poleceń wyjazdów służbowych w ciągu pięciu lat to średnio 84 wyjazdy w roku. Biorąc pod uwagę, że ilość dni roboczych w trakcie roku wynosi 254 to należy przyjąć, że burmistrz, co trzeci dzień spędził w podróży służbowej.

 Środki wydane przez Burmistrza Miasta Żagań na podróże służbowe w latach 2008-2012:

2008 rok –  21.297,84zł

2009 rok –  17.108,83zł

2010 rok  - 16.574,53zł

2011 rok –  26.758,51zł

2012 rok  - 11.867,17zł

Razem:      93.606,88zł

Ilość wyjazdów służbowych Burmistrza Miasta Żagań w latach 2008-2012:

 2008 rok  – 91

2009 rok  – 69

2010 rok  – 72

2011 rok  – 103

2012 rok  – 86

Razem: 421

 - Brak potwierdzeń pobytu  na prawie wszystkich delegacjach (jedna potwierdzona), chociaż w Urzędzie Miasta obowiązuje dokument (stworzony przez burmistrza) obligujący wszystkich pracowników do potwierdzania pobytu. W dokumencie widnieje zapis o nie wypłacaniu  środków finansowych za niepotwierdzoną delegację. W dokumencie nie ma mowy o pracodawcy, którym jest burmistrz. Komisja uważa, że Urząd Miasta jest instytucją publiczną, finansowaną z publicznych środków, a nie prywatnych pracodawcy a więc pracodawcę powinny obowiązywać takie same zasady jak pozostałych pracowników.  Według przepisów nie ma konieczności potwierdzania pobytów służbowych, ale tylko w przypadkach, gdy w instytucji nie ma wewnętrznych regulaminów regulujących potwierdzanie wyjazdów. W przypadku, kiedy w jednostkach obowiązują takie przepisy należy się do nich stosować. Również w prawie rozwiązana jest kwestia związana z niemożliwością potwierdzenia wyjazdu, gdyż i takie przypadki się zdarzają. W takim przypadku dopuszcza się napisanie przez pracownika oświadczenia potwierdzającego pobyt. Do żadnego z dokumentów oświadczenie nie zostało dołączone.

- Zastrzeżenia Komisji budzi fakt delegowania burmistrza w podróże służbowe przez różne osoby, w tym również osoby mu bezpośrednio podległe względem stosunku pracy. W 2008 roku delegował burmistrza w podróże służbowe Przewodniczący Rady Miasta Żagań Zdzisław Mirski a w kolejnych latach pani Sekretarz Miasta Magdalena Wiadomska – Łazowska oraz Skarbnik Miasta Teresa Łapczyńska i Naczelnik Wydziału Organizacyjnego Krzysztof Bortnowski. (Dwie ostatnie osoby pozostają w bezpośredniej zależności służbowej od burmistrza.)

- Na większości delegacji brakuje konkretnie sprecyzowanego celu wyjazdu. Przykłady: spotkanie, spotkanie z inwestorem, spotkanie w ministerstwie, spotkanie służbowe, cel służbowy, notariusz, akt notarialny, udział w konferencji, WAM, BGK, LRPO, RZI, Urząd Marszałkowski, Urząd Wojewódzki, Ministerstwo Finansów,  

- Nie pokrywają się miejscowości z siedzibami Urzędów:

Np.: Delegacja 441 z 12.12.2011 roku – Raport Kasowy 242/15; Cel: Spotkanie w Ministerstwie w sprawach bieżących; Trasa: Zagań-Poznań-Gorzów-Żagań.

- W trakcie jednego roku podróże do tych samych miejscowości rozliczane są według różnych ilości kilometrów, np.: do Zielonej Góry 9 różnych kwot. 

- Dokonano porównania ilości wystawionych druków poleceń służbowych z ilością wydanych i odnotowanych w ewidencji delegacji. Ilość delegacji jest zbliżona niewielkie różnice mogły być spowodowane tym, iż delegacja została wydana, lecz nierozliczona.

Zespół stwierdził wyrwanie trzech kartek z ewidencji delegacji z lat 2011 i 2012. Kolejność numeracji wydawanych delegacji na kolejnych stronach się jednak zgadza. Widać jednak, że wyrwane strony były przepisywane – świadczy o tym ten sam charakter pisma oraz długopis. W dokumencie występują również poprawki wykonane za pomocą korektora, którego nie należy stosować w dokumentach urzędowych.

- Zespół Kontrolujący stwierdził pokrycie się terminów wyjazdów z dwóch delegacji:

1) Delegacja nr 285 z 16.08.2010 roku – wyjazd do Krakowa na okres od: 20.08.2010 r. do 23.08.2010r. w celu spotkania w Radio RMF FM oraz uczestniczenie w 100 leciu ZHP  koszt 1024,98zł. Wyjazd: Żagań 20.08.2010 godz. 5.00 – Kraków 20.08.2010 godz 10.30

                  Powrót: Kraków 23.08.2010 godz.12.00 – Żagań 23.08.2010 godz. 18.11

2) Delegacja do Zielonej Góry na kwotę: 83,52zł;

    Wyjazd: Żagań 23.08.2010 godz. 9.18 – Zielona Góra 23.08.2010 godz. 10.00

     Powrót: Zielona Góra 23.08.2010 godz 11.30 – Żagań 23.08.2010 godz. 16.00

 

Wnioski pokontrolne:

Zespół Kontrolujący ze względu na stwierdzone znaczne uchybienia wnosi o powołanie biegłego niezależnego rewidenta (eksperta} w celu dalszej i dogłębnej weryfikacji przedstawionych dokumentów  w szczególności weryfikację potwierdzeń pobytów, celowości wyjazdów, zasadności rachunków i faktur, pokrywania się terminów delegacji, oraz uprawnień osób udzielających polecenia wyjazdów służbowych. Wnosi również o  poczynienie odpowiednich kroków prawnych mających na celu wyjaśnienie czy rozliczanie podróży służbowych nie nosi znamion przestępstwa w związku z  pokryciem  się terminów dwóch delegacji jak również czy nie zaszła możliwość fałszowania dokumentów związanych z ewidencją poleceń służbowych gdzie zostały wyrwane kartki, a do poprawek używano korektora. Komisja zaleca zasięgnięcie opinii prawnej stwierdzającej czy można wypłacać środki finansowe bez podawania konkretnego celu wyjazdu na drukach poleceń wyjazdów służbowych.

 
UWAGA: Strona używa plików Cookies.
Odsłon : 636480
Copyright ©  KRM     Joomla! Szablony
Designed by Joomla! Szablony